Prosinec – Mikulčin vrch

20.12.2007

Mikulčin vrch 15. – 16. 12 2007

Závěrečná epizoda seriálu Expedice Morava v CB lize je za námi. Jak již bylo avizováno, několik měsíců dopředu, poslední start se uskutečnil opět z Mikulčina vrchu.

01 – Odjezd

Pátý letošní start z Mikulčáku a třetí v řadě za sebou v sestavě MateS FM, Franta Hokej Frýdek, Pavel Smrk Havířov a Jarda Lysůvky se konečně vyvedl. Počasí bylo super, bodový zisk taktéž a žádné komplikace spojené s organizací výjezdu taky nebyly. Akorát má hlava dubová zapomněla záložní stanici se zdrojem a při zpáteční cestě nám došla nafta. Malé věci, o tom však níže.

02 – Řidič Jarda

Vše bylo během týdne naplánováno a expedice začala vlastně už v pátek v 18:00 hodin. Jarda Lysůvky se svým dvacet dva let starým WW mne vyzvedl před domem a podle plánu se mělo jet pro nějaké věci k Mirkovi Morávka. První změna. Jarda to střihnul na Havířov, kde jsme vyzvedli Pavla Smrk a poté se teprve jelo k Mirkovi. U Mirka se naložily potřebné věci a cesta pokračovala k Frantovi domů. Tam jsme dojeli ve 20:00 hodin. U Franty se doložil zbytek věcí. Pavel Smrk měl domluvený nocleh u Franty, aby se mohlo ráno brzo vyjet, tak už tam zůstal. Jarda mne pak vyhodil doma a nezbývalo už nic než se vyspat a ráno v 5:15 hodin vyrazit.

03 – Pavel snídá

Sobotní ráno a naplánovaný výjezd v 5:15 proběhl konečně bez problému. Jarda své 22 let staré auto vůbec nešetřil a chvílemi se zdálo, že se odlepíme od cesty a poletíme. Já myslím že moc tomu nescházelo. Stačilo, kdyby povolil nějaký šroub nebo rezavý spoj na předních blatnících a vznesli bychom se.

04 – Jardovo autíčko

Po páteční sněžení obavy že kvůli sněhu opět nevyjedeme, pominuly. Silnice jsou dobře sjízdné a letní gumy drželi dobře.

05 – Letní gumy

Čím více jsme jeli jižněji, tím více byly cesty suché a taktéž počasí se umoudřovalo. Jarda to pálil pěkně a za chvíli projíždíme Přerovem a po další chvíli už míjíme Uherský Brod. V Bánově zastavujeme u místního marketu pro doplnění proviantu.

06 – Franta Hokej Frýdek

07 – Pavel a Franta před marketem

08 – Spokojený Jarda nakoupil potřebný proviant

Něco po osmé dorážíme k rozcestí na Mikulčin vrch. Silnice je tu taktéž prohrnuta, sjízdná. Míjíme chatu Lopatu. U autobusové zastávky s mnoha rozcestníky se dáváme doprava.

09 – Rozcestník u autobusové zastávky

10 – Odbočka doprava

Prudký ale krátký stoupák už nebyl odhrnut, tak jsme čekali, co se bude dít. Nic. Vrstva čerstvě napadaného sněhu nedělala žádný problém a k Arnice se dojelo v pohodě. Místní domorodci už odhazovali sníh a nám se podařilo bez obtíží sklouzat příjezdovou cestu. Kdo tam byl, určitě ví jak, to vypadá.

11 – Zima na Mikulčině vrchu

Ihned stavíme směrovku a Franta Hokej Frýdek s Pavlem Smrk Havířov v 9:20 začínají vysílat.

12 – Směrovka je nahoře

13 – Operátoři Franta Hokej Frýdek a Pavel Smrk Havířov

Chtěli jsme se trochu zahřát v restauraci, ale tam bylo ještě zavřeno a tak s Jardou dávám do kupy 1/2 anténu, kterou také slavnostně v 10:00 vztyčujeme. Konečně se můžeme jít ohřát.

14 – I 1/2 je nahoře

Po dvou pivech, kafi a tekuté snídani v podobě domácí slivovice od Mirka Bystřice, kterou nám věnoval na návštěvě v únoru, nastává ta dlouho očekávaná chvíle.

15 – Lovecká trofej v hospodě

16 – Jarda v hodpodě

Slavnostní oběd už byl ohřátý a gulášek od Pavly Hokej Frýdek byl opět vynikající.

17 – Gulášek

Jarda si dává po obědě šlofíka. Pavel s Frantou vysílají, nebudu je rušit a vyrážím na procházku po okolí. Musím využít pěkného počasí a udělat pár fotek. Nejsem bůhví jaký fotograf, ale dokumentace musí být. Potom také uléhám.

18 – Chata a antény

19 – Arnika

20 – Místní chata cestou na Mikulčák

21 – Chata Mikulčák

22 – Vysílač

23 – Potulný turista vyfotil i Matese FM

24 – I přes soukromý pozemek vedou turistické značky

25 – Pohled na sever

Pár minut po páté vstávám a budím taktéž Jardu. Střídáme Frantu s Pavlem. Frekvence brejků je však malá, myslím kvůli hokeji v televizi. Po hodině vysílání nás opět neúnavný pár střídá. Jdeme tedy na pivo. To už je něco kolem půl osmé. Jelikož v knajpě nebyl žádný kšeft, tak se brzo zavíralo. Ve 22:00 hodin odpadá Pavel Smrk a chvíli po něm i Franta. Já odpadám o půl druhé. Jarda to vzdal ve čtyři, jak jsem se ráno dozvěděl. Od pěti už opět vysílá Franta s Pavlem.